tisdag 30 mars 2010

Kandidaten :D


I dag har jag haft idrott TRE gånger!
På rad!!
(Jag hade ju rast i mellan första och andra gången)
Först hade jag hinder bana sen redskap och sen simning. På simningen ska vi ta märken. Men jag har gått i en simklubb som hete Ljusdals simsällskap. Så typ på uppvärmningen så simma vi ju typ 12 längder. Så jag fick hoppa över bronsmärket och silvermärket och hoppa direkt på Kandidaten!!! Då ska man kunna det här:

Simning
Simma 600 meter i magläge på
djupt vatten.

Ryggsim
Simma 300 meter ryggsim på djupt
vatten.

Klädsim
Simma 300 meter med kläder på
djupt vatten. Klädsel: överdel med
lång ärm och långa byxor.

Flytning
3 minuter eller 75 meter

Vattentramp
3 minuter eller 75 meter.

Längddykning
10 meter.

Djupdykning
Till 2 meter 1 gång från kanten
och en gång från ytan.

Dyk
Från minst 1 meters höjd en gång.

Livräddning
16 meters simning med livboj följt
av ilandförong med hjälp av livboj
16 meter. Maximal tid för momentet
2 minuter 45 sekunder.
Kunskap om punkterna 1-11 i bad-
båtvett. Utkast av livboj följt av
simning med livboj 25 meter. Kunna
redogöra för mun till mun andning.
Kunna hjälpa en nödställd person
med förlängd arm.

Jag är så stolt!!
Det var allt//Kakan

2 kommentarer:

  1. tjenare! jo du är nog j*vligt duktig på att simma, jag klarar typ bara 200 meter magsim sen håller jag mig på land xD

    SvaraRadera
  2. Nog vet jag att du är duktig på att simma men det där är ju för **** omänskligt!!

    SvaraRadera