lördag 27 mars 2010

Lite mer..

Sorry jag blev störd... Men nu ska jag ge ett litet smakprov på en av mina historier som jag hitta på under historia lektionen (jag är väldigt bra på historia):

- Nej!
Jag rusade i mot stallet. Hur kunde han?! Det var min Topy! Jag slängde upp dörren. den slog i väggen med en smäll. Hästarna som stod närmast dörren rök till innan dom fortsatte med att snaska på sitt hö. Lukten av hö, spån och häst slog emot mig. Den under bara lukt blandningen. Jag gick fram i korridoren för att stanna vid boxen längst in. Där på den bruna boxdörren hängde hans namn tavla:
"Top hat ras: Conemara import: Irland stamtavla: okänd ägare: Anna Johansson"
Jag sjönk ner vid den och rörde den med fingrarna. Följde dom slingriga bokstäverna. Jag kände hur tårarna föll ner från mina ögon och rann längst kinden. Jag reste mig upp och öppnade boxdörren och gick in.



Jag måste sluta nu hej då komemr mer sedan :)

1 kommentar: