måndag 3 maj 2010

Helgen

I helgen har jag ridit Samba.
Jag har ridit fyra timmar i helgen. Eller intelligent fem då. Har lite ont i baken :P.
Först red jag Samba och det blåste storm när vi red ner till ridskolan. Och det tar 20 min. Sen red vi i ridhuset i två timmar en lektion i riddarspel. Det gick jättebra. Sen red vi hem igen. Och hon har en av värdens mest obekvämaste sadlar (enligt mig). Så jag hade lite ont i baken när vi kom hem. Sen har vi fått föl bilder på Samba! Hon är jättegullig!!! Alldeles spinkig och så. Sen fick vi höra Sambas historia. Den är inte lycklig kan jag säga. Samba hade vuxit upp hon sin ägare men ägaren hade inte tid så Samba såldes till en tjej som är jättetrevlig och hennes familj också. Men ägaren tittade till hästarna och om inte hon hade gett dom mat och vatten skulle inte Samba och den andra hästen inte funnits i dag. Sen fick ägaren tillbaka Samba för att dom hade gått i personlig konkurs. Dom sa att dom skulle komma och hämta henne men de gjorde de aldrig (tack gode gud för det!!). Då fick Sigrid henne. Och det har gått flera år nu och dom har inte ens letat efter Samba. Men jag menar hur kan man! När man köper en häst måste man ta ansvar över den. Tur att ägaren tog hand om Samba. Annars skulle an av värdens snällaste hästar inte finnas längre. Hon är lite försiktigt med nya mänskor men annars så är det inget. Efter det åkte vi till Towa och var hos henne. Hon har världens sötaste moppshundvalp! Jag fick gå ut med honom. Han är jättegulig! Han jagade mina skor och ville bita i dom. Supersöt!! Sen handlade mamma. Sen kom vi hem och vi skulle packa ur kassarna med mat såg jag att hon köpt Avatar! Jag blev jätteglad! Har inte sätt hela än men än så länge är den bra. Hannah och pappa var på en pilbågskytt klubbmästerskap. Hannah hade vunnit två klasser och pappa en. Sen red jag på Hilma. Jag galopperade lite mycket :P
Jag kommer att sakna henne jättemycket!

I dag har jag varit i skolan (ovanligt). Vi har haft utvecklings samtal i dag. Jag har et mål och jag kommer inte ihåg vad det var :P
Jag och Pernilla ska göra en manga/serie tillsammans. Hon ritar och hittar på. Jag hoppas den blir bra. Men jag vet inte om dom ska gå på en skola eller inte!!! jag kan inte börja annars. Hon när hon loggade in på msn och jag skickade ett meddelande så logga hon ut! Shyst! Jaja....

Jag kanske ska ha en ny blogg. På blogg.se. Men jag trivs bättre på blogspot... Vad tycker ni?????? Snart har jag läst ut en ny bok.
Dagens låt: Taylor Swift - White horse
Dagens bok: Harry potter och hemligheternas kammare av J.K Rowling
//Kakan
Ridskolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar