lördag 15 maj 2010

Jag har inte hunit!!!!

Sorry att jag inte har bloggar på LLÄÄNNGGEE men jag har inte hunit. Har varit med Oda och Molly och varit hos tandläkaren (D:). Men detta har jag gjort i helgen:

#Varit med två av mina bästisar
#Sovit över
#Suttit uppe i en våningssäng pga SPINDLAR (Och inga små heller!!)
#Kollat på två skitbra filmer
#Varit vaken till kl ett på natten
#Ramlat med huvudet före på en studsmatta när jag skulle göra en volt
#Fått hela min häst på foten
#Varit på Hovrastämman
#Ägt ut Charlie
#Hittat mitt snygga linne (Yeay!!!)
Och mycket mer!!!
Vad mycke man kan hinna på en helg!!

Jaja jag ska berätta lite om filmerna jag såg i går och i dag. Först kommer filen Alex Rider Stormbreaker:
(<------ Kolla snyggingen på framsidan!)
Obs! Amrekansk framsida.
Handling: Den handlar om en kille som heter Alex Rider och han är 14 år gammal (Not on real). Hans föräldrar är döda så han bor hos sin farbror, som aldrig är hemma, så han har en barn vakt vid namn Jack. Men när Alex farbror plötsligt dör vänds Alex värld upp och ner. Hans farbror jobbar inte alls på en bank utan är hemlig agent och har tränat Alex till att bli en han med! Efter lite träning så får Alex ta över samma uppdrag som hans farbror misslyckades med. Det är en rik snubbe (kommer inte ihåg hans namn) har sagt att han ska ge var ända skola i hela England den mest högteknologiska dator som finns. Men snubben är skum så Alex agent firma vill att Alex ska spionera på snubben.
Kommentar: Filmen var aldrig "trög" eller tråkig. Den hade skön humor. Mycket bra gjord (och Alex är snygg!!!!!). Ett extra poäng för att det är hästar med och att det är i England.
Poäng: 5/5

Ponyo på klippan i havet:
Handling: Brynhillde är en fisk och bor i havet. Hon rymmer från sin pappa en dag och åker med maneter till en hamn. Där fastnar hon i en burk och håller på att dö. Men en liten pojke, vd namn Sosuke, hittar henne och räddar henne och bestämmer för att behålla henne för alltid. Sosuke döper henne till Ponyo. Men Ponyos pappa kommer och hämtar hem henne till havet igen. Men Ponyo är kär i pojken och är fastbesluten att bli en människa. Men det vill inte hennes pappa.
Kommentar: Filmen var jättebra! Dom som har gjort den har tagit inspiration från H.C Andersens saga "Den lilla sjöjungfrun". Den var lite konstig ibland som att Sosuke kallar sin mamma vid förnamn och inte mamma. Annars var den super.
Poäng: 4½/5 (får mamma grejen)

(<---- Ponyos pappa)





Så det var allt.
Dagens låt: Davy Jones
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=Fur86y7dQJ4&feature=related
//Kakan

1 kommentar:

  1. =D =) ;D :D XD XP hade tråkigt men JAG ÄR EN AV DINA BÄSTISAR =D

    SvaraRadera