tisdag 6 april 2010

Finnbaka!


Hej hej!!
I går var jag och min familj (+mormor) till vår sommar stuga i dalarna!! Det var jättemycket snö! Vi fick åka skider till stugan. Eller jag kan berätta från början.

Vi gick upp och släppte ut hästarna och sedan så åt vi frukost och sa till Molly och hennes mamma att dom fick rida på dom. Sen packade vi skidor och em (som mamma skulle sälja) och mina böcker. Jag läste typ hela vägen men han bara läsa ut en. Men det var för att vägen var jätteguppig och det var lite svårt att läsa. Vi va i alla fall hos Lotta och lämnade em och tittade på hennes nya häst (en liten fyra årig skettis hingst) så nu har hon tre stycken (hingstar alla tre). Sedan åkte vi till Finnbaka! Det var sjukt mycket snö (och älgbajs XD)! Jag åkte i skit många ner förs backar (och uppförs backar:P). Jag hade super kul! Det var en trött Kaka som satte sig i bilen sen. Sen åkte vi till Yvonne (hon är jätte snäll och har en häst!! Inte som min apiga fröken) och jag klappa hennes häst. Han gnäggade när jag kom. I sommar får jag fråga om jag får rida honom. Sedan åkte vi hem och då var jag med Molly och spelade club penguin. Det var skoj.

Då kommer mamma och pappa och pratade ridläger men Calle och Maja. Och det bestämdes att jag och Molly ska gå på samma ridläger i sommar!!! DET ÄR FETTT NAJJJJJJZZZZZZ!!!

Dagens låt: Blaha, blaha - Ke$ha
Dagens bok: Rädda, Dimond! - Sharon Siamon
//Kakan

1 kommentar:

  1. visst kommer dit bli skitnajz??
    och p.s. club penguin äääger =P

    SvaraRadera