söndag 25 april 2010

Mobbad (del 4) (om jag inte bliv stör hela tiden skulle den vara klar och skulle kunna skriva om något roligaer :P)

Tjejerna tittade hela tiden på mig när jag red Yret.
Efter ett tag ropade Malin att jag kunde komma in i stallet. Jag satt av Yret och fjällräven jackan öppnade grinden åt mig.
- Tack, sa jag igen när jag gick förbi. Hon svarade inte.

Inne i ridhuset värmde vi upp. Tjejen av blondinerna som hade ridkläder red i min grupp. Dom andra satt på läktaren. Under lektionen fick jag en massa "Bra" och "så där ska det se ut" och "Kolla på Johanna allihopa och gör som henne". Jag var alldeles varm i magen av allt beröm som jag fått av Malin. Malin kom fram till mig.
- Du är jätteduktig! Du kanske ska gå upp en grupp? sa hon glatt och klappade Yret.
- Nej, det vill jag inte, svarade jag.
- Okej, sa Malin.
Malin följde med mig till spiltan där Yret hade stått innan jag red honom i paddocken.
Malin hjälpte mig att ta av sadeln och la på Yret en filt.
- Kan du hålla koll på honom medan jag går och driker lite vatten? frågade jag henne.
- Jadå, svarade Malin.

1 kommentar:

  1. Jag sitter alltid klistrad framför datan när du skriver noveller!! Hoppas du blir ostörd tills den är färdig...xD

    SvaraRadera