fredag 30 april 2010

Min åsikt om raketer!!

Jag hatar raketer och bomber m.m!!!!
Jo, jag hatar det!
Det är ju okej att smälla när det är nyårsafton och valborgsmässoafton. Men annars är det förbjudet! Och alla barn som får skjuta. Är ni arton? Nej, dom flesta är inte det, va? Då bryter ni mot lagen. Det finns en anledning varför man inte får skjuta raketer om man är under arton och det är för att ingen ska skada sig. Men det jag hatar mest är nog allt smällande före och efter dagarna! Det är också olagligt om man inte har tillstånd från polis och alla som bor i närheten. Det är för att skydda oss och djuren.

Djuren, ja. Det är synd om djuren. Jag känner en hund som dom måste droga ner pga att han är rädd för smällare! Vi måste ta in hästarna tidigare och jag ska stanna hemma från majkasen för att passa hunden! Men det här visste vi om och alla djurägare med för vi kan inte stoppa dom som vill skjuta då men inte dagarna efter! Snälla, kan ni som vill skjuta göra det i dag och inte i morgon? På första januari så sprang min häst omkring i hagen och vi visste inte varför. Men när vi kom ut så hörde vi smällare. Mamma gick och sa till dom som skröt menads jag jag lugnande hästarna. Min häst fick ett sår på benet för hon försökte hoppa över stängslet för att komma i från smällarna!

Så kom ihåg, skjut bara raketer, bomber, smällare m.m på nyårsafton och sista maj!!!

Detta ligger ute på kpwebben. Jag skulle kunna skriva mer om mina egna händelser över detta ämne. Så jag vill att ni kan sprida detta vidare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar