söndag 18 april 2010

I da!!!

I da red jag Samba. Det gick jättebra! Om jag tränar henne bra kan jag komma långt i dressyren.

I går var jag på "Det våras för folkmusiken". Det är en föreställning av Hälsinge låtverkstad. Det var jättebra! Längtar till nästa år för då får jag vara med! :D

Igår innan vi skulle åka till föreställningen så var Molly och jag ute. Det haglade!! Fast det var 9 grader plus??? Naturfenomen...
Då kom Calle och Maja. Molly och jag fick en varsin gris (jag kommer inte i håg vad den heter) från Toystore rus. Sen var vi ute och letade efter jättestora stenar. Helt plötsligt kom vi upp på berget bakom vårat hus! Då hittad vi en massa älg- och tjäder/orre bajs XD. Vi följde spåret och då kom vi in i en björkskog, och efeter det kom vi in i en granskog!! En riktig sån här sagoskog med mossa över allt och solen som lyser in här och var!! Det var jättemysigt. Sen måste vi gå hem. Då gick vi vilse och fick en massa snö i skorna :P. Inge kul. Molly ville gå till masten och sen gå hem men jag ville fortsätta. Så vi gjorde det. Och då kom vi fram till hästhagen på vår gård. Hilma såg fundersam ut. Sen gick vi in och åt pankakor!

Sanart kommer prolog och kanske en saga..
//Kakan


Grisen vi fick av Calle och Maja (Någon som vet vad den heter??)

1 kommentar: