tisdag 6 april 2010

FÖRBANADE SKOTRAR!!!!!!!

Jag och Molly red lång ritt i går så jag han inte skriva klart min novell eller om hur det gick.. Men i alla fall!!

Som ni nu vet så är det mycket snö (håller på att smälta :D) och det har varit kul. Det är lagom jobbigt för en hästägare som jag. Kalla tår när man ska rida och super håriga hästar. Men det går väll an men alla dom här förbannande skotrarna ta knäcken på mig!!!!

Jag menar inte att alla skotrar borde förbjudas. Nej, nej inte alls, utan bara dom som inte används till något vettigt. Som dom som ska valla renar i fjällen. Dom måste ju ha dom för att hålla koll på sina ren flockar. Men dom som åker omkring och ska värka "coola" kan lägga ner. Dom är så töntiga så det inte är riktigt klokt!

Nu undrar ni nog varför så arg? Det var ju bara en skoter?! Ja jag vet att det bara var en skoter men det är inte så himla kul när man ska ut och rida på hästar som man vet är skoter rädda!!!! Dom flyr ju i panik!!!!

Jo, det var så här att jag och Molly red upp till Breasen (en sjö) där vi skulle rida en bit och sedan gå ner och grilla korv och ha det mysigt. Medan jag och Molly sed en bit kände jag att Hilma var på tårna coh ville inte gå alls och var jätterädd för något. Men vi trodde bara att hon var fjantig. Men sedan när vi skulle galoppera, efter vi vänt, så stack hon i väg in nästan sken! Men jag kunde stanna henne. Så gick jag och Hilma bredvid Molly och Dolly (hihi Molly dolly rimmar) och då gick det bra. Och medan vi skrittade tillbaka så kom gissa vad!!! En skoter!!!! Han åkte in till badplatsen där vi skulle stanna och äta korv! Aldrig att jag skulle rida ner ditt. Så Molly och jag fick rida hem och sedan fick pappa komma och hämta oss utan hästarna. Där var den mysiga stunden förstörd...

Och sedan fick jag reda på att det var en snorunge vid namn Erik som kört! I framtiden kan han väll hamna i en skoter olycka. Då kanske han lär sig något! Här är tre grejer som han borde ha tänkt på (eller läsa sig om det är möjligt!):
1. Det är inte bra för miljön att åka skoter!! Tänk på dina barn barn!
2. Det du gjorde var totalt livsfarligt! Isen är jättetun nu!
3. Tänk på djuren! Dom tycker inte alls om det där höga ljudet som skotrar gör!
Nästa gång kan man sätta honom på en häst så tar jag skotern och åker runt, så ska vi se hur kul det är! Nej föressten, det skulle vara elakt mot djuret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar