söndag 4 april 2010

Ny saga!!

Jag stängde dörren till lägenheten på fjärdevåningen. Allt var tyst. Jag tog av mig mina skor och ställde min slitna handväska bredvid mig tillsammans med mina shopping påsarna. Jag var hos mamma. Jag hatar det. Jag hade varit ute med min vänner och shoppat. Jag hade kunnat varat ute i några timmar till. Jag hade shoppat upp hela min veckopeng som jag fått av pappa. Jag smög mig fram till rummet där mamma och hennes man sov. Mamma låg och sov ruset av sig. Hon hade tagit mer öl. Hon hade glömt stänga dörren till kylen. Jag stängde den och smög till mitt rum. Jag stängde dörren. Mamma skulle mörda mig om jag gav i från mig ett pip. Men jag var van. Att vara dotter till en alkoholist är inte lätt. Mammas man var inte bättre. Han var vice vd på ett företag som gjorde borrar och var borta hela dagarna till och med på helgerna.

1 kommentar: